Bol Transport worstelt en komt boven

Surséance beëindigd

Er zit weer leven in Bol Transport uit Zuidbroek. De wegvervoerder had uitstel van betaling aangevraagd, maar is tot een akkoord gekomen met de crediteuren. Volgens eigenares Tineke Bol ‘een unieke situatie.'

vrachtwagens van bol transport
Ondanks een dreigend faillissement, bleven de chauffeurs Bol trouw. Foto: Bol Transport

Bol Transport werd in 2012 opgericht door Henk en Tineke Bol. Ze specialiseren zich met name in vervoer van slachtafval. Door de jaren heen groeit het bedrijf uit tot een onderneming met zo’n 40 werknemers en 25 vrachtwagens.

Dit jaar ontstonden er financiële problemen, volgens Bol door een combinatie van factoren. ‘Tijdens de coronaperiode kregen we steun, die moeten we nu terugbetalen. Daarnaast zijn er loonsverhogingen geweest en hebben we extra kosten aan brandstof. De tarieven stijgen daarentegen niet helemaal mee.’

Bol vroeg daarom in mei uitstel van betaling aan. Ondanks een dreigend faillissement bleef het gros van de medewerkers het bedrijf trouw. ‘Daar hebben we heel veel steun aan gehad, de chauffeurs hebben ons niet in de kou laten staan. Op twee na zijn ze allemaal gebleven.’

Coulance

Op 26 juli werd een crediteurenakkoord gesloten, waardoor het transportbedrijf toch verder kan. Met name de coulante houding van de crediteuren heeft Bol voor de rand van de afgrond weggesleept, vertelt de eigenaresse. ‘Dat zijn crediteuren waar we al jaren zaken mee doen. Zij wilden ons echt helpen en het beste voor ons. We hebben een goede verstandhouding met hen, open en eerlijk zijn is daarin heel belangrijk.’

Nu de weg naar boven is ingezet, gaat er wel wat veranderen, laat Bol weten. ‘We hebben gezien dat er dingen anders kunnen. We zijn in gesprek gegaan met de opdrachtgevers en vragen nu 100% marktconforme tarieven.’

Bol Transport worstelt en komt boven | NT

Bol Transport worstelt en komt boven

Surséance beëindigd

Er zit weer leven in Bol Transport uit Zuidbroek. De wegvervoerder had uitstel van betaling aangevraagd, maar is tot een akkoord gekomen met de crediteuren. Volgens eigenares Tineke Bol ‘een unieke situatie.'

vrachtwagens van bol transport
Ondanks een dreigend faillissement, bleven de chauffeurs Bol trouw. Foto: Bol Transport

Bol Transport werd in 2012 opgericht door Henk en Tineke Bol. Ze specialiseren zich met name in vervoer van slachtafval. Door de jaren heen groeit het bedrijf uit tot een onderneming met zo’n 40 werknemers en 25 vrachtwagens.

Dit jaar ontstonden er financiële problemen, volgens Bol door een combinatie van factoren. ‘Tijdens de coronaperiode kregen we steun, die moeten we nu terugbetalen. Daarnaast zijn er loonsverhogingen geweest en hebben we extra kosten aan brandstof. De tarieven stijgen daarentegen niet helemaal mee.’

Bol vroeg daarom in mei uitstel van betaling aan. Ondanks een dreigend faillissement bleef het gros van de medewerkers het bedrijf trouw. ‘Daar hebben we heel veel steun aan gehad, de chauffeurs hebben ons niet in de kou laten staan. Op twee na zijn ze allemaal gebleven.’

Coulance

Op 26 juli werd een crediteurenakkoord gesloten, waardoor het transportbedrijf toch verder kan. Met name de coulante houding van de crediteuren heeft Bol voor de rand van de afgrond weggesleept, vertelt de eigenaresse. ‘Dat zijn crediteuren waar we al jaren zaken mee doen. Zij wilden ons echt helpen en het beste voor ons. We hebben een goede verstandhouding met hen, open en eerlijk zijn is daarin heel belangrijk.’

Nu de weg naar boven is ingezet, gaat er wel wat veranderen, laat Bol weten. ‘We hebben gezien dat er dingen anders kunnen. We zijn in gesprek gegaan met de opdrachtgevers en vragen nu 100% marktconforme tarieven.’