Amsterdam krijgt veel kleinere ZE-zone dan gepland

'verwarrende verkeersborden'

De zero-emissiezone die Amsterdam per 1 januari 2025 invoert, wordt veel kleiner dan eerst de bedoeling was. Niet het hele gebied binnen de Ring A10, maar alleen het deel binnen de centrumring S100 wordt uitstootvrij. Reden: het uitblijven van een landelijk verkeersbord.

De zero-emissiezone zou eerst dezelfde grootte hebben als de huidige milieuzone van de stad, die ook voor personenauto’s geldt. Foto: Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Kim van Dam

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Amsterdam krijgt veel kleinere ZE-zone dan gepland | NT

Amsterdam krijgt veel kleinere ZE-zone dan gepland

'verwarrende verkeersborden'

De zero-emissiezone die Amsterdam per 1 januari 2025 invoert, wordt veel kleiner dan eerst de bedoeling was. Niet het hele gebied binnen de Ring A10, maar alleen het deel binnen de centrumring S100 wordt uitstootvrij. Reden: het uitblijven van een landelijk verkeersbord.

De zero-emissiezone zou eerst dezelfde grootte hebben als de huidige milieuzone van de stad, die ook voor personenauto’s geldt. Foto: Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Kim van Dam

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu