Duits wegvervoer: weg met cabotage

Het Duitse wegvervoer wil dat er een einde komt aan het cabotagevervoer. Cabotage kan pas weer worden toegelaten als de arbeidsvoorwaarden in Europa min of meer zijn gelijkgetrokken.

Volgens het Verband Güterkraftverkehr, Logistik und Entsorgung (VGL), één van de grote Duitse organisaties in het wegvervoer, verliezen Duitse vervoerders jaarlijks 3% marktaandeel aan Oost-Europese vervoerders.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Duits wegvervoer: weg met cabotage | NT

Duits wegvervoer: weg met cabotage

Het Duitse wegvervoer wil dat er een einde komt aan het cabotagevervoer. Cabotage kan pas weer worden toegelaten als de arbeidsvoorwaarden in Europa min of meer zijn gelijkgetrokken.

Volgens het Verband Güterkraftverkehr, Logistik und Entsorgung (VGL), één van de grote Duitse organisaties in het wegvervoer, verliezen Duitse vervoerders jaarlijks 3% marktaandeel aan Oost-Europese vervoerders.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu