‘Bestelauto’s beter beveiligen’

Bestelbusjes moeten beter beveiligd worden om ongevallen met voetgangers en fietsers door achteruit rijden of rechtsaf slaan tegen te gaan.

Dat adviseert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) naar aanleiding van onderzoek naar ongevallen met bestelauto’s binnen de bebouwde kom.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Draai die onzinnige wetten terug dat oa de achterruiten van ,,grijskenteken voertuigen"geblindeerd moeten zijn.
Daarbij de autofabrikanten verplichten om ieder voertuig tenminste met een gedeelde spiegel(stukje groothoek) rechts uit te voeren en het probleem is voor het grootste gedeelte opgelost.
Als men dan ook nog iets aan de opvoeding van fietsers en voetgangers doet dan is het helemaal top!

Geplaatst door: chaufeurtje op
‘Bestelauto’s beter beveiligen’ | NT

‘Bestelauto’s beter beveiligen’

Bestelbusjes moeten beter beveiligd worden om ongevallen met voetgangers en fietsers door achteruit rijden of rechtsaf slaan tegen te gaan.

Dat adviseert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) naar aanleiding van onderzoek naar ongevallen met bestelauto’s binnen de bebouwde kom.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Draai die onzinnige wetten terug dat oa de achterruiten van ,,grijskenteken voertuigen"geblindeerd moeten zijn.
Daarbij de autofabrikanten verplichten om ieder voertuig tenminste met een gedeelde spiegel(stukje groothoek) rechts uit te voeren en het probleem is voor het grootste gedeelte opgelost.
Als men dan ook nog iets aan de opvoeding van fietsers en voetgangers doet dan is het helemaal top!

Geplaatst door: chaufeurtje op