Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Het cabotageverbod in de EU voor Roemeense en Bulgaarse vervoerders is vanaf deze week opgeheven.
Wegvervoerders uit de twee Oost-Europese landen mogen bijvoorbeeld voortaan binnenlandse transporten uitvoeren op Nederlands grondgebied, terwijl Nederlandse transporteurs zich nu kunnen mengen in het binnenlandse wegvervoer in Roemenië en Bulgarije.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Alvorens een dergelijk bericht te plaatsen is het raadzaam om het eerst eens te controleren op onzin …
2010 ????? Als datum van toetreding van RO en BG tot de EU ??????????
ben al 35 chauffeur .ik vind het een schande hoe brussel dit toelaat .bulgaren roemenen.de grootste piraten van europa.ondervindt het dagelijks .kunnen geen wet of regel. en worden uitgebuit door de grote transporteurs.
mijn beroep is naar de …….
Ach Marcel…..die tekorten aan chauffeurs worden wel opgevuld door oostblokkers hoor,ze vinden altijd wel weer een afslag om deze gasten aan het werk te laten,en wij staan over 2 jaar aan de kant,maak je maar niet ongerust!!
De grotere transportbedrijven kunnen toch doen en laten wat ze willen.
Ken een bedrijf uit Rotterdam die rijden alleen nog maar met Moldaviers,á 140 euro P/W,en die slapen daar gewoon in de bedrijfhallen.
waarom hoor ik nooit niemand brullen,dat t met transport helemaal mis is,opdrachtgevers – transport directeuren- malafide loon construktie s.. t word overgenomen door goedkoop oostblokkers,en deze roofen en stelen alles wat ze maar voor handen krijgen,ben in hard en nieren internationaal chauffeur,en rijd heel europa door ,maar de moed om me in n wespennest van oplichters-rovers-malfide-ongewassen chauffeurs te begeven elke week weer ,word met de dag minder.. echt t transport ga naar de knoppen.
geen chauffeurs tekorten meer alleen maar 3 of 7 euro per uur betalen en klaar !! nederlands vervoer tegen een normale prijs ??? dat is met deze maatregel voorbij . bedankt brussel voor alles !
Dat is weer een geweldige aanwinst voor de verladers en andere categorieen van uitbuiters. En niet te vergeten voor een groot aantal fijne collega "transportondernemingen".
Ik heb medio mei 2011 in de media opgevangen dat er een grote vraag was naar beroepschauffeurs, in juni ruim € 6000 euro geïnvesteerd in mijn rijbewijzen C C/E Code 95 met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik lekker aan het werk kan als vrachtwagen chauffeur, nou koude kermis, ik was blij dat ik ergens op een bakwagen kon gaan rijden in de distributie, en dat was eind november al weer afgelopen, geen werk en zit nu al sinds eind november thuis. wist VTL Nederland nou echt niet hoe de mark