Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Arnhem gaat nog niet zomaar akkoord met de aanleg van een nieuw goederenspoor dwars door woonwijken in de stad.
De gemeente wil garanties over voorzieningen voor veiligheid en tegen stank, trillingen en lawaai. Er moet een tunnel komen op de plaats waar de nieuwe spoorlijn bestaand spoor kruist en de wachttijden bij spoorwegovergangen mogen niet oplopen.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bij meer dan 4 treinen per uur wordt de aanleg van de lijn alleen maar meer gerechtvaardigd.
2 tot 4 treinen per uur op Elst-oldenzaal? Dat is voor de eerste maanden misschien het geval, daarna zal het rap toenemen.
Feitelijk is er nu slechts 1 route naar Oldenzaal waarbij treinen via Apeldoorn – Deventer – Almelo moeten rijden om in Oldenzaal te komen. Dat kost veel tijd en het goederenvervoer krijgt eigenlijk geen eerlijke kans om daar vaker te rijden, dus gaan ze maar via Emmerich.
Bij meer ‘bandbreedte’ zal het vervoer via Oldenzaal snel toenemen.