‘Bunkertoeslagen zijn te hoog’

De Britse consultant Drewry Maritime Research vindt dat verladers gelijk hebben wanneer ze klagen over het feit dat de bunkertoeslagen die vele containerrederijen nog altijd hanteren, te hoog zijn.

De Bunker Adjustments Factor (BAF) werd ingevoerd om schommelingen in de olieprijzen op te vangen. Drewry geeft toe dat de bunkerprijzen hoog zijn, maar stelt dat de rederijen hun brandstofkosten fors hebben verminderd door grotere schepen in te zetten.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

'Bunkertoeslagen zijn te hoog' | NT

'Bunkertoeslagen zijn te hoog'

De Britse consultant Drewry Maritime Research vindt dat verladers gelijk hebben wanneer ze klagen over het feit dat de bunkertoeslagen die vele containerrederijen nog altijd hanteren, te hoog zijn.

De Bunker Adjustments Factor (BAF) werd ingevoerd om schommelingen in de olieprijzen op te vangen. Drewry geeft toe dat de bunkerprijzen hoog zijn, maar stelt dat de rederijen hun brandstofkosten fors hebben verminderd door grotere schepen in te zetten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu