‘Transittijden in lijnvaart worden langer’

De Britse consultant Drewry Maritime Research verwacht dat de rederijen nog meer schepen per containerdienst gaan inzetten om te besparen op brandstof en om de overcapaciteit te beperken.

Er komen dit jaar nog zo’n dertig nieuwe schepen van meer dan 10.000 teu in de vaart, die ergens aan het werk gezet moeten worden. Ze vervangen eenheden van 8.000 teu die ook steeds moeilijker door te schuiven zijn.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Transittijden in lijnvaart worden langer’ | NT

‘Transittijden in lijnvaart worden langer’

De Britse consultant Drewry Maritime Research verwacht dat de rederijen nog meer schepen per containerdienst gaan inzetten om te besparen op brandstof en om de overcapaciteit te beperken.

Er komen dit jaar nog zo'n dertig nieuwe schepen van meer dan 10.000 teu in de vaart, die ergens aan het werk gezet moeten worden. Ze vervangen eenheden van 8.000 teu die ook steeds moeilijker door te schuiven zijn.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu