Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
‘We stellen vast dat Rotterdam goochelt met verhogingen en verlagingen van de havengelden.’
Dat zegt het Gemeentelijk Havenbedrijf van Antwerpen (GHA) in een reactie op de forse crisiskorting van 8,6% die het havenbedrijf van Rotterdam voor 2013 toekent aan de rederijen.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
O ja meneer Dutilh, toch geen familie van Nauta 🙂
Ik ben overigens side kick op het Havendebat van NT. Kom je ook?????
Beste Dutilh,
het is overigens FNV en geen CNV. Maar het is een kwestie van verstand hebben hoe de diverse sectoren qua werkgelegenheid in elkaar steken. In de Roro en Breakbulk werken gewoon meer havenwerkers op een terminal dan bij de geautomatiseerde containeroverslagterminals.
Dat is dus niet twijfelachtig en ook niet manipulatief.
Gewoon kennis van de havensector hebben en een goed stel hersens kom je echt een heel eind
Het is jammer dat het CNV bij monde van haar vertegenwoordiger alles in het werk stelt om datgene wat gedaan wordt om de haven in totaliteit concurrerend te doen zijn en daarmee als logisch uitvloeisel de bedrijvigheid, inclusief werkgelenheid, te stimuleren op voorhand negatief beoordeelt. Dat hij zelfs, zonder enige detail kennis, meent dat Antwerpen een beter pakket ten behoeve van de werkgelegenheid op tafel legt vind ik op z’n zachtst gezegd zeer twijfelachtig en manipulatief.
A. Dutilh
Doordat GHA tariefskorting heeft toegepast op de breakbulk en roro helpt het GHA direct de havenwerkers in Antwerpen.
Het zou goed zijn als HbR dit ook eens zou doen. De werkgelegenheid van de bestaande havenwerkers helpen in plaats van de directeuren van grote rederijen. Maar ja, waar je mee omgaat raak je mee besmet