Verladers laken plan voor wegen zeecontainers

Verladersorganisaties bekritiseren een nieuw plan voor het verplicht wegen van zeecontainers voordat die containers aan boord van het containerschip gaan.

"Een verkeerde remedie voor een onduidelijke ziekte," zo noemt de Europese verladersorganisatie ESC het plan, dat is gepresenteerd door diverse scheepvaartorganisaties, de internationale transportarbeidersvakbond en de regeringen van Nederland, Denemarken en de Verenigde Staten.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Haha..dat is toch die terminal met de meest gemotiveerde medewerkers.
Die altijd nog menen spelletjes te moeten spelen met o a vrachtwagen chauffeurs. Ik heb ook gehoord dat het daar een soort reclassering clubje is.
Maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval, voorzichtig hoor jongens.
Iets minder rouwdouwen en een beet je meer gevoel voor man en materiaal drukt ook het risico op ongelukken.

Geplaatst door: Andere gerrit op

Gerrit, jij werkt ongetwijfeld bij de RST.

Geplaatst door: Waalhaven op

Het is mij duidelijk dat zowel de ESC als de EVO blijkbaar weinig kaas gegeten hebben van stuw-plannen en de veiligheid aan boord van schepen.
Als Terminal hebben we nogal eens te maken met die ‘relatief kleine risicofactor’ die nogal een behoorlijk forse inbreuk maakt op de veiligheid van carrier-chauffeur, kraan-meester en schip. En dan hebben we het nog even niet op het effect op ons materiaal. Als zo’n doos uit de kraan valt staan ze wel vooraan om te claimen dat wij de schade veroorzaken..

Geplaatst door: Gerrit op
Verladers laken plan voor wegen zeecontainers | NT

Verladers laken plan voor wegen zeecontainers

Verladersorganisaties bekritiseren een nieuw plan voor het verplicht wegen van zeecontainers voordat die containers aan boord van het containerschip gaan.

"Een verkeerde remedie voor een onduidelijke ziekte," zo noemt de Europese verladersorganisatie ESC het plan, dat is gepresenteerd door diverse scheepvaartorganisaties, de internationale transportarbeidersvakbond en de regeringen van Nederland, Denemarken en de Verenigde Staten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Haha..dat is toch die terminal met de meest gemotiveerde medewerkers.
Die altijd nog menen spelletjes te moeten spelen met o a vrachtwagen chauffeurs. Ik heb ook gehoord dat het daar een soort reclassering clubje is.
Maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval, voorzichtig hoor jongens.
Iets minder rouwdouwen en een beet je meer gevoel voor man en materiaal drukt ook het risico op ongelukken.

Geplaatst door: Andere gerrit op

Gerrit, jij werkt ongetwijfeld bij de RST.

Geplaatst door: Waalhaven op

Het is mij duidelijk dat zowel de ESC als de EVO blijkbaar weinig kaas gegeten hebben van stuw-plannen en de veiligheid aan boord van schepen.
Als Terminal hebben we nogal eens te maken met die 'relatief kleine risicofactor' die nogal een behoorlijk forse inbreuk maakt op de veiligheid van carrier-chauffeur, kraan-meester en schip. En dan hebben we het nog even niet op het effect op ons materiaal. Als zo'n doos uit de kraan valt staan ze wel vooraan om te claimen dat wij de schade veroorzaken..

Geplaatst door: Gerrit op