Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De Europese verladersorganisatie ESC is het oneens met de stelling van de Amerikaanse Federal Maritime Commission dat conferences in de lijnvaart niet zoveel te betekenen zouden hebben.
De FMC bekeek wat er met de vrachttarieven gebeurde na de afschaffing van de conferencevrijheid in de Europese Unie in 2008. De conclusie was dat de tarieven op de ‘Europese’ vaargebieden zich niet anders ontwikkelden dan die op ‘Amerikaanse’ trades.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
er zijn geen grotere kartelisten dan bevrachters.
Wanneer gaat er dan eens een rederij failliet, dit door markt werking.
De verladers en NMA hebben liever tarieven, waar niemand voor kan varen?? De markt moet zijn werk doen?? Wanneer een schip failliet gaat, is hij niet van de aardbol af gevallen. maar drijft nog ergens rond.Dus scheepsaanbod blijft gelijk. De scheepvaart moet aan veel ( onnodige) regels voldoen, daar moet een redelijk tarief tegen over staan pun