Nieuwe zwavelnorm voor schepen in alle wateren EU

Schepen moeten vanaf 2015 in alle wateren die bij EU-landen horen scheepsbrandstof gebruiken met een laag zwavelgehalte (0,1%).

Daarmee heeft de milieucommissie van het Europees Parlement donderdagochtend ingestemd.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Probleem is dat er er bijna geen stookolie is met Zwavel <0,1%… Het enige alternatief is dat schepen overschakelen op gasolie… Dat is prima, voor schepen die alleen binnen Eurpoese wateren varen maar schepen op de grote vaart kunnen dat dus niet… Het is zoiets als dat auto’s die op diesel rijden binnen Nederland op benzine moeten rijden, maar nadat ze Belgie in rijden op diesel over moeten schakelen..

Geplaatst door: marc op

Rotterdam en Marseille is appels met peren vergelijken: vanuit niet EU wateren vaar ik 1,5 dag naar Rotterdam of een paar uur naar Marseille. Reken maar uit het voordeel voor Marseille.

Neemt niet weg dat het een vermindering is van de ongelijkheid

Geplaatst door: xbenen op
Nieuwe zwavelnorm voor schepen in alle wateren EU | NT

Nieuwe zwavelnorm voor schepen in alle wateren EU

Schepen moeten vanaf 2015 in alle wateren die bij EU-landen horen scheepsbrandstof gebruiken met een laag zwavelgehalte (0,1%).

Daarmee heeft de milieucommissie van het Europees Parlement donderdagochtend ingestemd.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Probleem is dat er er bijna geen stookolie is met Zwavel <0,1%... Het enige alternatief is dat schepen overschakelen op gasolie... Dat is prima, voor schepen die alleen binnen Eurpoese wateren varen maar schepen op de grote vaart kunnen dat dus niet... Het is zoiets als dat auto's die op diesel rijden binnen Nederland op benzine moeten rijden, maar nadat ze Belgie in rijden op diesel over moeten schakelen..

Geplaatst door: marc op

Rotterdam en Marseille is appels met peren vergelijken: vanuit niet EU wateren vaar ik 1,5 dag naar Rotterdam of een paar uur naar Marseille. Reken maar uit het voordeel voor Marseille.

Neemt niet weg dat het een vermindering is van de ongelijkheid

Geplaatst door: xbenen op