Freihafen Hamburg is verleden tijd

Freihaven Hamburg behoort sinds 1 januari 2013 definitief tot het verleden.

Bijna 125 jaar – sinds 1888 – was het havengebied in Hamburg een douanevrije zone geweest. Met het oog op het Europese douanerecht besloot het stadsbestuur vijf jaar geleden om de speciale status te beëindigen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Zo dat werd even tijd zeg al dat gedoe daar en vooral die omhooggevallen douane ambtenaren die dwars zaten, ze lieten je extra lopen om eerst de CMR in "beslag" te nemen en dan mocht je doorrijden naar het terrein en dan teruglopen om je CMR's weer op te halen bij die hufters en jawel dan weer teruglopen naar het kantoor zelf en een lol dat die klootzakken daar hadden je zag het aan hun smoelen, nee Duitsers uit het noorden die heb ik al nooit gemogen vanwege hun gedrag tegenover &

Geplaatst door: Joop Cornelisse op

daarmee verdwijnt dan gelukkig de bizarre toestand dat oosteuropese truckers containers en lading vanuit het "buitenland" naar het duitse achterland rijden. een soort gedoogde cabotage-zone zeg maar.

Geplaatst door: Johan op
Freihafen Hamburg is verleden tijd | NT

Freihafen Hamburg is verleden tijd

Freihaven Hamburg behoort sinds 1 januari 2013 definitief tot het verleden.

Bijna 125 jaar - sinds 1888 - was het havengebied in Hamburg een douanevrije zone geweest. Met het oog op het Europese douanerecht besloot het stadsbestuur vijf jaar geleden om de speciale status te beëindigen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Zo dat werd even tijd zeg al dat gedoe daar en vooral die omhooggevallen douane ambtenaren die dwars zaten, ze lieten je extra lopen om eerst de CMR in "beslag" te nemen en dan mocht je doorrijden naar het terrein en dan teruglopen om je CMR's weer op te halen bij die hufters en jawel dan weer teruglopen naar het kantoor zelf en een lol dat die klootzakken daar hadden je zag het aan hun smoelen, nee Duitsers uit het noorden die heb ik al nooit gemogen vanwege hun gedrag tegenover &

Geplaatst door: Joop Cornelisse op

daarmee verdwijnt dan gelukkig de bizarre toestand dat oosteuropese truckers containers en lading vanuit het "buitenland" naar het duitse achterland rijden. een soort gedoogde cabotage-zone zeg maar.

Geplaatst door: Johan op