Zes universiteiten in IRU-rapport: Overhevelen van lading op spoor kost miljarden

ROTTERDAM – Een substantiele overheveling van lading van het wegvervoer naar het spoor kost Europa jaarlijks miljarden guldens. Wanneer dertig procent van het Nederlands wegvervoer, op afstanden langer dan 100 kilometer, op de rails wordt gezet, kost dat 453 miljoen ecu (fl. 974 miljoen) extra per jaar. Dat blijkt uit de studie ‘The Social Benefits of the long distance transport of goods by road’ van de International Road Transport Union (IRU) die vandaag wordt gepresenteerd

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Zes universiteiten in IRU-rapport: Overhevelen van lading op spoor kost miljarden | NT

Zes universiteiten in IRU-rapport: Overhevelen van lading op spoor kost miljarden

ROTTERDAM - Een substantiele overheveling van lading van het wegvervoer naar het spoor kost Europa jaarlijks miljarden guldens. Wanneer dertig procent van het Nederlands wegvervoer, op afstanden langer dan 100 kilometer, op de rails wordt gezet, kost dat 453 miljoen ecu (fl. 974 miljoen) extra per jaar. Dat blijkt uit de studie 'The Social Benefits of the long distance transport of goods by road' van de International Road Transport Union (IRU) die vandaag wordt gepresenteerd

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu