'Vaargebied Azië-Europa steeds instabieler geworden'

Grillige containercapaciteit

Ook al blijven de containerrederijen de knip trekken om extra schepen te kopen en zetten ze hun grootste vaartuigen in voor de handel tussen Azië  en Noord-Europa, toch is de betrouwbaarheid van de dienstverlening op dat vaargebied door de jaren heen alleen maar verslechterd. Dat concludeert het Deense onderzoeksbureau Sea-Intelligence na een analyse van de capaciteitsfluctuaties van 2012 tot nu.

Containerschip op zee
Foto: Shutterstock / Mister Din

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

'Vaargebied Azië-Europa steeds instabieler geworden' | NT

'Vaargebied Azië-Europa steeds instabieler geworden'

Grillige containercapaciteit

Ook al blijven de containerrederijen de knip trekken om extra schepen te kopen en zetten ze hun grootste vaartuigen in voor de handel tussen Azië  en Noord-Europa, toch is de betrouwbaarheid van de dienstverlening op dat vaargebied door de jaren heen alleen maar verslechterd. Dat concludeert het Deense onderzoeksbureau Sea-Intelligence na een analyse van de capaciteitsfluctuaties van 2012 tot nu.

Containerschip op zee
Foto: Shutterstock / Mister Din

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu