Ziegler is nog een echt familiebedrijf; opgericht in België in de beginjaren van de vorige eeuw door Arthur Joseph Ziegler, en het bedrijf wordt nog altijd geleid door zijn kleindochter.
‘Persoonlijk contact met klanten is voor ons essentieel, daarom kijken we verder dan alleen onze zakelijke relatie met hen. Ondanks de grootte van Ziegler doen we daarom graag zaken met het mkb. Door deze strategie is onze onderneming flexibel en kunnen wij op maat gesneden en speciaal samengestelde diensten aan onze klanten aanbieden’, vertelt Ab Ahsaini, General Manager Air & Ocean Freight bij Ziegler.
Alle modaliteiten
De expediteur is specialist in alle modaliteiten en biedt ook warehousing en douanediensten aan. Door het integreren van de verschillende modaliteiten voor een zending, wordt altijd gekozen voor de beste transportmethode terwijl ondertussen de efficiëntie verhoogd wordt en de kosten verminderd.
‘Klanten doen daarbij zaken met hun lokale kantoor. Intern profiteren we juist weer van de wereldwijde specialisten. Dus voor de zeevracht hebben we een eigen kantoor in Rotterdam, voor luchtvracht een eigen kantoor op Schiphol en binnenkort ook Maastricht. Zit je in Venlo, profiteer je van de lokale kennis van ons kantoor dat daar is gevestigd. Komt je lading uit de Chinese havensteden, communiceren we direct met onze collega’s die daar zitten. In België hebben we zelfs negen locaties. Zo zitten we wereldwijd op vrijwel alle logistieke hotspots. Dat is veel makkelijker schakelen en zo sluiten we alle modaliteiten zo goed mogelijk op elkaar aan’, legt Ahsaini uit.
Onze mensen zitten wereldwijd op vrijwel alle logistieke hotspots
Backup-plan
Een ander voordeel van de wereldwijde aanwezigheid is dat de supply chain specialisten van Ziegler altijd met lokale collega’s kunnen schakelen bij verstoringen. ‘We hebben vaak een backup-plan voor klanten klaarliggen dat we snel voor hen kunnen uitvoeren. Is er een vertraging of capaciteitsgebrek bij een rederij vanwege de Rode Zee-crisis? Of er is enorme congestie in een specifieke haven? Dan hebben we een netwerk van andere partijen met alternatieve routes en carriers klaar staan om ervoor te zorgen dat de lading nergens stokt.’
Im- en exporteurs kunnen binnenkort ook gebruikmaken van het MyZiegler-platform, waarmee ze realtime inzicht hebben in de status van een verzending. Of ze kunnen direct offertes ontvangen en boekingen plaatsen voor nieuwe ladingen. ‘Daarmee beschikken we over de juiste tools die de nieuwe generatie van ons verwacht. Toch behouden we in dat opzicht ook het familiegevoel, klanten kunnen desgewenst altijd persoonlijk met ons schakelen. ‘Onze systemen zijn verder op maat gemaakt om aan specifieke behoeften te voldoen, terwijl ze verbinding kunnen maken via een enterprise-grade API voor een betere integratie.’
Een bedrijf kan bijvoorbeeld zeggen dat het een bepaald voorraadniveau op zijn locatie wil behouden en Ziegler bouwt vervolgens de oplossingen om de toeleveringsketen van de fabrikant tot de eindlocatie te beheren en het overzicht te bewaren over de voorraad. ‘Dat kunnen we verzorgen in alle markten. Op dit moment doen we dat onder meer in elektronica, hightech goederen, energie-gerelateerde apparatuur, machines, industriële uitrusting en mode.’
Groeimarkt
Ziegler verwacht de komende jaren haar forse groei door te zetten en ziet onder meer kansen in de Verenigde Staten. Daartoe zijn onlangs nieuwe kantoren geopend in New Jersey en Houston. Ahsaini: ‘De Transatlantische trade-lane is voor ons echt een groeimarkt. Via de collega’s daar kunnen we de im- en exportladingen zowel per schip als door de lucht uitstekend regelen voor onze Europese klanten.’
Een andere belangrijke dienst van de expediteur is ‘Ziegler now even Greener’. ‘Daarbij ondersteunen we onze klanten in hun vergroeningsproces. Via dit initiatief kan een klant ervoor kiezen om zijn verschepingen binnen alle modaliteiten op een zo groen mogelijke manier te vervullen. Denk hierbij bij zeevracht aan het gebruik van de binnenvaart voor het natransport, trucks die voldoen aan de belangrijkste milieueisen en bij luchtvracht aan directe routes die de uitstoot drastisch verminderen vergeleken met de indirecte routes.’
Het lokale en menselijke karakter komt bij Ziegler ook tot uiting via het project ‘Sponsor & Charity Through Ziegler’. ‘Daarmee sponsoren we namens onze klanten iets lokaals, bijvoorbeeld de plaatselijke hockey-, tennis-, of voetbalclub. Of een goed doel naar keuze. Zij breiden op die manier kosteloos hun lokale bekendheid uit en wij vinden het prettig daaraan mee te werken.’
Dit verhaal is aan u verteld door Ziegler Group.
BRAND STORIES
Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.