EVO niet te spreken over ‘super slow steaming’

‘Super slow steaming’ negeert de belangen van de verladers volledig, vindt EVO. Maar reders gaan noodgedwongen op hun dienstverlening moeten beknibbelen als ze niet beter betaald worden, zegt Drewry.

In hun strijd tegen de overcapaciteit in de containerlijnvaart – ‘die ze zelf in stand houden’ door de aanhoudende bouw van nieuwe, grotere schepen – halen rederijen allerlei ‘trucs’ uit om de vervoersprijzen per container op te drijven, zegt verladersorganisatie EVO. Langzamer varen (‘slow steaming’) is er daar een van.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

EVO niet te spreken over ‘super slow steaming’ | NT

EVO niet te spreken over ‘super slow steaming’

‘Super slow steaming’ negeert de belangen van de verladers volledig, vindt EVO. Maar reders gaan noodgedwongen op hun dienstverlening moeten beknibbelen als ze niet beter betaald worden, zegt Drewry.

In hun strijd tegen de overcapaciteit in de containerlijnvaart - 'die ze zelf in stand houden' door de aanhoudende bouw van nieuwe, grotere schepen - halen rederijen allerlei ‘trucs’ uit om de vervoersprijzen per container op te drijven, zegt verladersorganisatie EVO. Langzamer varen (‘slow steaming’) is er daar een van.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu