Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Vrachtwagens staan drie keer zo vaak met pech langs de weg als in 2005. Minister Schultz van infrastructuur heeft dit laten weten aan TLN.
De minister nam hiermee een voorschot op een onderzoek dat Rijkswaterstaat momenteel uitvoert. Het rapport daarover verschijnt pas begin volgend jaar.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Heeft de minister in haar onderzoek ook de toename aan en verminderde kwaliteit van electronische sensoren op een trekkende eenheid meegenomen?Is ook gekeken naar de dalende service van de merken/dealers?Is ook gekeken naar veranderende wetgeving (incident management)waardoor bijna elke stilstand dient te worden weggesleept en hoe zijn die in het onderzoek meegenomen?Hoeveel meer vrachtwagens zijn er sinds 2005 op de weg?Meer buitenlandse kentekens op de NL wegen?
wetenschappelijke onderbouwing?
ALS ik me goed herinner van jaren geleden stonden er toen op diverse plaatsen in het land takelwagens klaar om vrachtwagens met pech of zo direct weg te kunnen halen, zodat er geen lange files ontstonden.
Misschien een goed idee om dat weer in te voeren?
Ja, steeds meer electronica in de auto s, dus ook meer storingen, alles is nog niet volmaakt.