Vragen in Europarlement na Zembla-uitzending

Europarlementariër Peter van Dalen vraagt de Europese Commissie met spoed na te gaan of er misstanden zijn in het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg.

Dit naar aanleiding van een uitzending van het TV-programma Zembla.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Goh tln wil hebben dat de overheid meer gaat controleren over het wel en wee in de transportwereld en dat de werkgevers die rotzooien aangepakt worden. Wie zit er in het bestuur? onder andere de Hr. Ewals en de Hr. den Hartogh. Bestuurscrisis in aantocht?

Geplaatst door: eric op

@nab
Koppelen is niets mis mee,helemaal mee eens,heb ik vroeger ook gedaan.Maar het vervolg verhaal vergeet je(bewust?.Er zijn ook hele slimme werkgevers die weten wat een magneet kan doen.Als chauffeur zijnde schiet je in eigen voet als je hem gebruik,namelijk niet geregisteerde loonuren.

Geplaatst door: Gerard van Westreenen(gep:)chauffeur. op

Wat heeft Zembla nu precies aan het licht gesteld. Dat er gekoppeld wordt, dat doen vele bedrijven al jaren , daar is toch niets mis mee. Gebruik van magneten, gebeurt al sinds de digitacho in gebruik is en daar schijnt men nu in Brussel nu pas achter te komen. Men had vanaf het begin de fabrikant aansprakelijk moeten stellen, zij zouden immers een tachograaf maken waarmede niet te sjoemelen viel. Maar het bleek,dat er chauffeurs waren die slimmer waren dan de ingenieurs bij de fabrikanten.

Geplaatst door: nab op
Vragen in Europarlement na Zembla-uitzending | NT

Vragen in Europarlement na Zembla-uitzending

Europarlementariër Peter van Dalen vraagt de Europese Commissie met spoed na te gaan of er misstanden zijn in het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg.

Dit naar aanleiding van een uitzending van het TV-programma Zembla.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Goh tln wil hebben dat de overheid meer gaat controleren over het wel en wee in de transportwereld en dat de werkgevers die rotzooien aangepakt worden. Wie zit er in het bestuur? onder andere de Hr. Ewals en de Hr. den Hartogh. Bestuurscrisis in aantocht?

Geplaatst door: eric op

@nab
Koppelen is niets mis mee,helemaal mee eens,heb ik vroeger ook gedaan.Maar het vervolg verhaal vergeet je(bewust?.Er zijn ook hele slimme werkgevers die weten wat een magneet kan doen.Als chauffeur zijnde schiet je in eigen voet als je hem gebruik,namelijk niet geregisteerde loonuren.

Geplaatst door: Gerard van Westreenen(gep:)chauffeur. op

Wat heeft Zembla nu precies aan het licht gesteld. Dat er gekoppeld wordt, dat doen vele bedrijven al jaren , daar is toch niets mis mee. Gebruik van magneten, gebeurt al sinds de digitacho in gebruik is en daar schijnt men nu in Brussel nu pas achter te komen. Men had vanaf het begin de fabrikant aansprakelijk moeten stellen, zij zouden immers een tachograaf maken waarmede niet te sjoemelen viel. Maar het bleek,dat er chauffeurs waren die slimmer waren dan de ingenieurs bij de fabrikanten.

Geplaatst door: nab op