Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Chauffeurs van vrachtwagens, bussen en taxi’s riskeren vanaf woensdag een fiks hogere boete als zij langer achter elkaar doorrijden dan mag volgens de Arbeidstijdenwet.
Het verkeerd registreren van de verrichte arbeid door manipulatie van de digitale tachograaf wordt voortaan gezien als valsheid in geschrifte. De boete hierop gaat omhoog van 50 naar 550 euro.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
En ,,onze”TLN en andere om ,,ons”zorgen hebbende autoriteiten zich maar afvragen hoe wij toch aan die stres komen???
Steeds meer voel ik mij een crimineel terwijl ik toch gewoon,hard werkend, met plezier mn vak wil uitoefenen!
Zonder transport staat alles stil was zo’n mooie leuzen. Wij proberen de kar(economie) te trekken maar hele Gestapo volksstammen hangen aan de kar om hem terug te trekken.
In Duitsland staan ze je gewoon op de parkings al op te wachten.
Een Europa is nog heel ver weg e
in navolging van belgie en frankrijk gaat ook het koninkrijk de financien op orde brengen over de rug van de chauffeurs. hoe worden de te kort rijdende chauffeurs voortaan gecompenseerd, is daar ook over nagedacht??
En als je de berichten leest of hoort van TLN en EVO,zijn ze altijd geschokt verbaasd en ontzet papieren tijgers.
Wat ook in de stress en agressie zou schelen
is die achtelijke wetgeving uit Brussel,daar wordt je als chauffeur behandeld als een debieltje.
Schijfje invullen,lampje branden als je harder
dan 80 rijdt,zoemer als je de kraan optilt,snelheidsbegrenzer,inhaalverbod,briefje mee als een kind op de kleuterschool als je een dag vrij bent geweest,naschollingscursus,48 uurige werkweek,en
Vindt men het dan niet gek, dat niemand nog chauffeur wil worden of wil blijven. De minste overtreding en dan bijna de helft van je salaris inleveren en dat hoeft maar een keer in 28 dagen te gebeuren en je zit gelijk aan het minimum loon, het is toch van de zotte.
Hoelang blijft men dit nog pikken of wacht iedereen gezapig af tot de hele sector kapot is.niet voor niets rijden al vele met stress rond.