‘Haast en spoed zijn zelden goed’

De Franse Groupement National des Transports Combinés(GNTC) is ‘zeer verbaasd’ over de plotse beslissing van minister van Transport Mariani om op 1 januari 2013 over te stappen naar trucks van 44 ton.

Oorspronkelijk zou dit pas in januari 2014 worden toegepast, samen met een ecotaks op de trucks vanaf 1 juli 2013 en vooral met een zesde as. "Tovenaar Mariani’ is er dus in geslaagd de 44 ton op vijf assen zonder ecotaks op 1 januari 2013 te laten doorgaan", zegt Gérard Perrin (foto), voorzitter van de GNTC. "Waarom wilt de minister zo snel gaan?", vraagt hij zich af.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

'Haast en spoed zijn zelden goed' | NT

'Haast en spoed zijn zelden goed'

De Franse Groupement National des Transports Combinés(GNTC) is 'zeer verbaasd' over de plotse beslissing van minister van Transport Mariani om op 1 januari 2013 over te stappen naar trucks van 44 ton.

Oorspronkelijk zou dit pas in januari 2014 worden toegepast, samen met een ecotaks op de trucks vanaf 1 juli 2013 en vooral met een zesde as. "Tovenaar Mariani' is er dus in geslaagd de 44 ton op vijf assen zonder ecotaks op 1 januari 2013 te laten doorgaan", zegt Gérard Perrin (foto), voorzitter van de GNTC. "Waarom wilt de minister zo snel gaan?", vraagt hij zich af.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu